ورزش های مناسب دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری فواید بسیار زیادی دارد و علاوه بر مادر، برای جنین نیز مفید خواهد بود. به کمک ورزش می‌توانید کمردرد و بی خوابی ناشی از بارداری را به حداقل برسانید.

ورزش در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

کمر درد را کاهش می‌دهد.

مانع از افسردگی مادر می‌شود.

از افزایش بیش از حد وزن مادر جلوگیری می‌کند.

مانع از افزایش فشار خون مادر می‌شود.

خطر ابتلا به دیابت را در دوران بارداری کم می‌کند.

باعث می‌شود مادر راحت‌تر بخوابد.

حافظه را تقویت می‌کند.

ورزش های دوران بارداری 

   شنا

ورزش در آب به خصوص شنا، یکی از بهترین ورزش‌هایی است که در دوران بارداری می‌توانید انجام دهید.

 شنا، درد مفاصل مثل کمردرد را در این دوران تسکین می‎دهد.

 نکته مهم درباره این ورزش، این است که باید در انتخاب یک استخر بهداشتی و سالم دقت لازم را داشته باشید. استخرهای غیربهداشتی، آلودگی‌هایی را در ناحیه رحم به وجود می‌آورند که برای سلامت جنین مضر است.

   پیاده روی

پیاده روی به خصوص پیاده روی سریع، باعث سفت شدن عضلات پا و لگن می‌شود و در دوران بارداری کمک زیادی به تحمل وزن جنین می کند. اگر تازه می خواهید این ورزش را شروع کنید، ابتدا دو تا سه بار در هفته آن را انجام دهید و با هر بار تکرار، زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. 

   پیلاتس

با ورزش پیلاتس متناسب با بارداری، قدرت و کشش عضلات و تعادل شما افزایش می یابد. همه این موارد به شما در داشتن یک زایمان راحت و تحمل درد کمک خواهد کرد.

   یوگا

یوگا ماهیچه های بدن را تقویت می‌کند و سبب آرامش فرد می‌شود. یوگا برای تمرین زایمان طبیعی بسیار مناسب است ولی به یاد داشته باشید که از تمرینات سرعتی یوگا استفاده نکنید و تنها ورزش‌های سبک مناسب دوران بارداری را انجام دهید. دقت کنید که بعد از سه ماه اول بارداری، از دراز کشیدن روی پشت، خودداری کنید. اگر به مربی یوگای خود اطلاع دهید که باردار هستید، ورزش‌های مناسب این دوره را به شما آموزش می‌دهد.انجام ورزش‌های پر خطر مانند غواصی،  اسکی، بسکتبال و اسب سواری ممنوع است.

  •  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.