خوراکی‌هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می‌شوند

خوراکی‌هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می‌شوند

 

چهره هرکسی منحصر به فرد است اما اگر از گونه‌های برجسته و غبغب خود ناراضی هستید، می‌توانید با انجام چند کار ساده و مؤثر حجم عضلات صورت خود را افزایش دهید و چربی‌های صورتتان را آب کنید.

کاهش وزن می‌تواند از جمله دلایل لاغری صورت باشد. به ویژه از دست دادن چربی اضافی در صورت برای بسیاری از افراد نتیجه‌ی ناخوشایند کاهش وزن است. از آن طرف چربی اضافه در صورت شما می‌تواند سنتان را از سن واقعی بالاتر نشان دهد. همین موضوع دلیل متنفر بودن بیشتر مردم از چربی‌های اضافی صورت است.

 

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

علت چربی صورت و راه‌های کاهش آن

چربی صورت نتیجه‌ی یک سبک زندگی و رژیم غذایی ناسالم است. در درجه‌ی اول اگر شما به خوردن بیش از حد مواد غذایی ناسالم یا فرآوری‌شده علاقه دارید، به راحتی چربی‌های اطراف صورت و به خصوص چانه در شما قابل مشاهده است.

با این حال، اگر می‌خواهید این چربی را از بین ببرید، در کنار حذف برخی غذاها از رژیم غذایی، انجام فعالیت‌هایی که به کاهش وزن شما کمک کند نیز در لاغری صورت شما تأثیرگذار خواهد بود.

 

در بعضی موارد، ورم صورت می‌تواند در نتیجه‌ی احتباس آب و التهاب ناشی از چندین بیماری در افراد پدید آید. در این موارد فرد با تغییر رژیم غذایی و پیروی از برنامه‌های ساده می‌تواند ورم صورت خود را کاهش دهد.

در حقیقت  آنچه می‌خوریم همان چیزی است که روی پوست ما منعکس می‌شود. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای دستیابی به یک خط فک زیبا و صورت لاغر بسیار مهم است.

 

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

خوراکی‌های مناسب برای لاغری صورت

 

میوه‌ها و سبزیجات تازه را به رژیم خود اضافه کنید

خوردن میوه‌های تازه و سبزیجات در رژیم غذایی به شما کمک می‌کنند به سرعت چربی سرسخت صورت خود را از بین ببرید. میوه‌ها و سبزیجات تازه مملوء از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرها و آب میوه‌ها هستند، که نه تنها باعث بهبود متابولیسم بدن می‌شوند بلکه در عین حال به شما در حفظ رطوبت طبیعی صورت نیز کمک می‌کنند.

غذای بدون گلوتن مصرف کنید

شاخص گلیسمی (قندخونی) در غذاهای فاقد گلوتن بسیار کم است و در نهایت به کاهش هر نوع التهاب بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این، افزودن دانه‌های بدون گلوتن در رژیم غذایی می‌تواند به شما در کاهش چربی گونه‌ها کمک کنند.

از غذاهای ناسالم دوری کنید

عادت به مصرف غذای ناسالم، از جمله دلایل اصلی چاقی صورت است. بنابراین تا زمانی که غذای ناسالم را ترک نکنید، از دست دادن چربی صورت غیرممکن است. در نتیجه، از غذاهای ناسالم و فرآوری شده و نوشیدنی‌های نامناسب دوری کنید. زیرا آن‌ها به سادگی به چربی صورت شما اضافه می‌کنند.

هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی باعث سلامتی و هیدراته شدن بدن می‌شود که به کاهش هر نوع التهاب در بدن کمک می‌کند. نوشیدن آب و آب میوه‌های تازه بسیار مناسب است،اما هر نوع آب گازدار می‌تواند به ورم صورت اضافه کند. بنابراین نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته شدن طبیعی است. اگر قصد دارید چربی صورتتان را کاهش یا حتی افزایش دهید، مصرف آب اهمیت زیادی دارد. مطالعات نشان می‌دهند آب می‌تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند و کاهش وزن را افزایش دهد. در حقیقت یک مطالعه‌ی کوچک نشان داده که نوشیدن آب قبل از غذا تعداد کالری مصرف شده در طول وعده را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد .تحقیقات دیگر نشان می‌دهند نوشیدن آب ممکن است به طور موقت سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد.

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

تمرین‌های صورت را انجام دهید

از تمرین‌های صورت می‌توان جهت بهبود ظاهر صورت، پیشگیری از پیری و افزایش قدرت عضلات استفاده کرد. اگر چه شواهد محدود است، اما یک بررسی نشان داده که تمرین‌های صورت ممکن است باعث ایجاد بافت عضلانی در صورت شما شود.

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

ورزشهای هوازی را به فعالیت خود اضافه کنید

اغلب اوقات چربی اضافی در صورت شما به دلیل انباشتن چربی اضافی بدن است. کاهش وزن می‌تواند مصرف چربی را افزایش دهد و به لاغر شدن بدن و صورت کمک کند. ورزش‌های هوازی انواع فعالیت ورزشی است که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد. این روش به صورت قابل ‌توجهی یکی از مؤثرترین روش‌های کاهش وزن به حساب می‌آید. مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش هوازی می‌تواند به افزایش چربی‌سوزی و در نتیجه از دست دادن چربی کمک کند.بنابراین، سعی کنید هر هفته 300-150 دقیقه ورزش متوسط تا شدید داشته باشید. برخی از نمونه‌های رایج ورزش‌های هوازی شامل دو، رقص، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا است.

 

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند کلوچه، کراکر و شیرینی دلیل اصلی افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی به شمار می‌روند. این نوع کربوهیدرات از آن جایی که به شدت تصفیه می‌شوند، فاقد مواد مغذی و فیبر مفید هستند و قند و کالری بالا دارند.

از آن جا که این مواد کارخانه‌ای حاوی فیبر بسیار کمی هستند، به سرعت هضم می‌شوند و در نتیجه منجر به افزایش سطح قند خون و خطر پرخوری می‌شوند.یک مطالعه روی 277 زن نشان داده است مصرف بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده با خطر بیشتر چاقی و افزایش چربی شکمی همراه است.استفاده از غلات کامل می‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند.

برنامه خواب خود را تغییر دهید

کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) شود که با عوارض جانبی بالقوه از جمله افزایش وزن همراه است.مطالعات نشان داده است که سطح بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش و متابولیسم را کاهش دهد. در نتیجه ذخیره‌ی چربی در تمامی نقاط بدن افزایش می‌یابد. یک مطالعه در بررسی‌های اخیر نشان داده که کیفیت بهتر خواب با موفقیت در کاهش وزن همراه است.همچنین مطالعات نشان می‌دهند کمبود خواب میل به غذا را افزایش می‌دهد. در حالت ایده آل حداقل 8 ساعت خواب در شب را هدف قرار دهید تا به کنترل وزن و کاهش چربی صورت خود کمک کنید.

 

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید

یکی از نتایج مصرف بیش از حد سدیم نفخ است و ممکن است به ورم صورت کمک کند. دلیل این امر آن است که سدیم باعث می‌شود بدن شما آب اضافی را ذخیره کند. چندین مطالعه نشان می‌دهند دریافت بیش از اندازه‌ی سدیم می‌تواند باعث افزایش احتباس مایعات شود. به ویژه در افرادی که نسبت به اثرات نمک حساسیت بیشتری دارند. غذاهای فرآوری شده بیش از 75 درصد سدیم دریافتی در رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند. بنابراین قطع غذاهای آماده و نیمه آماده، میان ‌وعده‌های شور و گوشت‌های فرآوری‌شده می‌تواند روشی آسان و موثر جهت کاهش مصرف سدیم باشد. به طور کلی مصرف سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید تا صورت شما به فرم دلخواه با پف کمتری درآید.

فیبر بیشتری دریافت کنید

یکی از محبوب‌ترین توصیه‌ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه افزایش مصرف فیبر است. فیبر نوعی ماده‌ی مغذی در غذاهای گیاهی است که به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می‌کند و برای مدت طولانی احساس سیری بیشتری خواهید داشت. به همین جهت برای جلوگیری از میل به خوردن غذا و کاهش اشتها مؤثر خواهد بود.فیبر به طور طبیعی در انواع مواد غذایی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، مغزها، دانه‌ها، غلات سبوس‌دار و حبوبات یافت می‌شود.

خوارکی هایی که باعث چاقی و لاغری صورت می شوند

لیستی از مواد غذایی مناسب برای چاقی صورت

  • برنج
  • ماکارونی
  • نان
  • سیب زمینی
  • زیتون سیاه
  • شکلات تلخ
  • مغزها
  • کره‌ بادام زمینی
  • کینوا
  • جو پرک
  • آب
  • مکمل غذایی
  • پسته
  • بادام
  • فندق.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.