فواید عالی کاهش وزن و لاغری با طب سوزنی ! + عوارض

 

طب سوزنی برای کاهش وزن و لاغری چگونه عمل می کند؟

طب سوزنی، یک درمان جایگزین مبتنی بر سوزن است که گاهی برای کاهش وزن استفاده می شود ؛ این روش مدت طولانی است که در طب سنتی چینی استفاده می شود، طب سوزنی جریان خون، انرژی حیاتی بدن (یا “چی”) را تحریک می کند و به نوبه خود باعث بهبود عوامل متعددی می شود که به لاغری کمک می کند.

تصور می شود که اعمال طب سوزنی ممکن است اشتها را سرکوب کند، متابولیسم را افزایش دهد و استرس را کاهش دهد با این حال، این نظریه ها هنوز به طور گسترده به تحقیق و آزمایش نیاز دارند ؛

 

طب سوزنی

با طب سوزنی، خالی شدن معده آهسته تر صورت می گیرد و معده دیگر خالی نمی ماند، بنابراین به طور طبیعی فرد همیشه احساس سیری می کند و تمایلی به خوردن ندارد ؛ طب سوزنی با جلوگیری از حرکات دودی شکل روده و ترشح اسید معده، باعث کم شدن احساس گرسنگی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

متخصصان بیمارستان طب سنتی زیبایی پکن چین می گویند :کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی در حقیقت به دلیل تنظیم سوخت و ساز و عملکرد غدد بدن است.

 

کاهش وزن با استفاده از روش طب سوزنی بهتر است که بر روی افراد جوان و بالغ در سنین بین20 تا 50 سالگی انجام شود، زیرا در این سن، رشد بدن کامل شده است و عملکرد تمام بدن کامل و بدون نقص و ایراد است پس در نتیجه درمان با استفاده از طب سوزنی به راحتی متابولیسم بدن را تنظیم می کند و تجزیه چربی های بدن را بهبود می بخشد. 

انجام روش طب سوزنی می تواند باعث بی میلی، تشنگی و افزایش دفعات ادرار گردد که همه ی این حالات کاملا طبیعی هستند. طب سوزنی بر تنظیم کردن میزان متابولیسم چربی های بدن اثر می گذارد ؛ علاوه بر این  می تواند مشکل اشتهای بیش از حد و ترشح بیش از حد اسید معده را از طریق تنظیم سیستم عصبی با هدف از بین بردن خستگی و گرسنگی، بیماران را درمان کند. 

فواید طب سوزنی

یک جلسه طب سوزنی معمولی چگونه است؟

به طور معمول، یک پزشک طب سوزنی مجاز خواهد بود ،تعدادی از نقاط طب سوزنی را که ممکن است از فرد به فرد متفاوت باشد را انتخاب کند ، در طب سوزنی، سوزن های نازک وارد مناطق مختلف بدن می شوند. 

نقاط ،ممکن است بر روی بدن و یا بر روی گوش بیرونی باشد که اگر سوزن ها بر روی گوش استفاده شود، به عمق بسیار کم وارد می شوند. ممکن است از طب سوزنی الکتریکی استفاده شود.

بعضی از متخصصین طب سوزنی یک دانه یا “بذر” را روی نقاط طب سوزنی خاص گوش قرار می دهند و آن در محل با نوار نگهداری می شوند، معمولا برای چند روز باقی میماند و می توان به صورت دوره ای آن را ماساژ داد .

 

فواید و مزایای استفاده از روش طب سوزنی برای کاهش وزن و لاغری

لاغری و کاهش وزن با روش طب سوزنی علاوه بر تقویت کلیه ها و طحال و حفظ سلامتی بدن، از طریق باز کردن کانال های انرژی که موجب از بین بردن عوامل بیماری زا در داخل بدن می شود، باعث بالا بردن مقاومت بدن به منظور از بین بردن عوامل بیماری چاقی، تحریک نواحی خاصی از بدن نیز می گردد.

طب سوزنی علاوه بر کاهش وزن بدن می تواند با نابود کردن چربی ها به صورت موضعی نیز باعث لاغری و تناسب اندام شود. گفتنی است براساس صحبت های متخصصان طب سوزنی در چین این روش برای رفع چربی های اضافی مثل شکم،باسن،ران پا و سینه ها روش مناسبی است . 

عوارض جانبی احتمالی طب سوزنی برای لاغری:

طب سوزنی فقط باید توسط یک متخصص طب سوزنی انجام شود و اگر توسط متخصص انجام نشود، احتمالا ممکن است عوارض جانبی شامل درد، خونریزی، کبودی، عفونت و آسیب به اعضای بدن ایجاد شود. 

اگر دچار اختلال خونریزی دهنده هستید یا داروهایی مانند وارفارین استفاده می کنید ممکن است نامزد خوبی برای طب سوزنی نباشید.

اگر باردار هستید، قبل از گرفتن طب سوزنی باید با پزشک خود صحبت کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.